تناسب اندام

تحقیقات ثابت کرده است که بسیاری از مشکلات به خاطر چاقی و عدم تناسب بدن ایجاد می شود و همچنین به خاطر بی تحرکی ناشی از درد افراد دچار چاقی و مشکلات بیشتری می شوند. برای موثر بودن درمان بهتر است افراد تحت نظر متخصص تغذیه قرار گیرند.
fitness2.png

در مراکز پاپزشکی دکتر فووت، با توجه به اینکه با افزایش وزن در افراد و بیماران، مشکلات ارتوپدیک و دردهای مفصلی افزایش می یابد، اقداماتی در جهت همکاری با تیم تناسب اندام و تغذیه صورت گرفته تا بیمار پس از انجام معاینات، با کاهش وزن صحیح و رسیدن به وزن سلامت، در جهت کاهش دردهای اسکلتی عضلانی خود نیز تحت نظر متخصصین مربوطه، اقدامات لازم را انجام دهد. فرد با ورود به این بخش، پس از بررسی قد، وزن، BMI، TEE، بافت عضلانی، درصد چربی احشایی بدن و ... و همچنین بررسی پیشینه پزشکی و انجام مشاوره های تخصصی در جهت به زانو درآوردن دردهای خود گام بر میدارد و رویای رسیدن به سایز و وزن مناسب خود را تحقق می بخشد.



ارزیابی در این بخش براساس پرسشنامه پزشکی ورزشی (ACSM) و بررسی آزمایشات، سایزگیری و body composition (آنالیز ترکیبات داخلی بدن،درصد چربی و میزان بافت عضلانی و....) صورت گرفته و رژیم غذایی متناسب با نیازهای روزانه فرد تعیین می گردد.
fitness1.png
در صورتی که بیمار نیاز به تغییر متدهای رفتاری و سبک زندگی، نیاز به رژیم و توصیه های غذایی، استفاده از دستگاه های لاغری موضعی و تناسب اندام و همچنین در صورتیکه نیاز به تجویز فعالیت های ورزشی مناسب داشته باشد، به وی راهنمایی های لازم ارائه می گردد.

چرا وزن هنگام درد مفاصل اهمیت دارد؟

اگر گهگاهی هنگام پیاده روی یا بالا رفتن از پله ها دچار درد مفاصل می شوید، یا نگران آرتروز هستید زیرا یکی از والدین مبتلا به آن بوده است، یک قدم به سمت پیشگیری این است که وزن خود را بررسی کنید.

دو راه وجود دارد که اضافه وزن خطر ابتلا به استئوآرتریت (شایع ترین اختلال مفصلی که به دلیل ساییدگی و پارگی مفصل است) را افزایش می دهد. اولاً، اضافه وزن به مفاصل تحمل کننده وزن (مثلاً زانو) فشار بیشتری وارد می کند. دوم، عوامل التهابی مرتبط با افزایش وزن ممکن است باعث ایجاد مشکل در سایر مفاصل (به عنوان مثال، دست) شود.

بیایید وزن و زانوهای شما را بررسی کنیم. وقتی روی زمین هموار راه می روید، نیرویی که روی زانوهای شما وارد می شود معادل 1/5 برابر وزن بدن شما است. یعنی یک مرد 200 پوندی با هر قدم 300 پوند به زانوهایش فشار وارد می کند. یک شیب اضافه کنید، و فشار حتی بیشتر می شود: نیروی وارد بر هر زانو دو تا سه برابر وزن بدن شما هنگام بالا و پایین رفتن از پله ها، و چهار تا پنج برابر وزن بدن شما زمانی است که برای بستن بند کفش یا بلند کردن آن چمباتمه می زنید. موردی که رها کردید

از دست دادن چند پوند می تواند به کاهش فشار روی زانوها کمک کند - و از آنها محافظت کند. به عنوان مثال، تحقیقات ثابت کرده است که کاهش وزن 10 تا 15 پوندی در جوانان چاق می تواند منجر به کاهش خطر ابتلا به آرتروز در مراحل بعدی زندگی شود.

tg.jpg

افزایش فعالیت بدنی فواید زیادی برای سلامتی دارد و می تواند به کاهش وزن کمک کند. اما افزایش ورزش به تنهایی به ندرت برای کمک به کاهش وزن کافی است. هر پوندی که می خواهید کم کنید تقریباً 3500 کالری است. بنابراین اگر امیدوارید هفته ای نیم تا یک پوند وزن کم کنید، باید 250 تا 500 کالری در روز کاهش دهید. یک راه خوب برای شروع این است که سعی کنید 125 کالری از طریق ورزش بسوزانید و هر روز 125 کالری کمتر بخورید.

فراموش نکنید که ریاضیات به هر دو صورت عمل می کند: مصرف 100 کالری اضافی در روز بدون سوزاندن آنها می تواند در پایان یک سال 10 پوند وزن شما را افزایش دهد! با گذشت زمان، خوراکی‌های معمولی مانند یک یا دو پیمانه بستنی، یک نوشیدنی قهوه پر کالری، یا بازدید از ظرف شیرینی یا شیرینی می‌تواند ترازو را در جهت اشتباهی قرار دهد.

استئوآرتریت (استئو ارتریت )، همچنین به عنوان یک بیماری دژنراتیو مفصل (DJD) شناخته می شود، شایع ترین نوع بیماری مفصلی در جهان است. تنها در ایالات متحده، بیش از 27 میلیون بزرگسال مبتلا به استئو ارتریت  هستند.

مفاصل شما اتصالاتی در بدن هستند که در آن استخوان ها به هم می رسند. به دلیل مفاصل ما است که می‌توانیم بدن خود را به گونه‌ای حرکت دهیم که به ما امکان می‌دهد همه چیز را از راه رفتن، نوشتن، چرخاندن سرمان انجام دهیم - بنابراین وقتی مفاصل آسیب می‌بینند یا بیمار می‌شوند، زندگی روزمره می‌تواند دردناک و چالش برانگیز شود. مفاصل بدنی که هنگام ایستادن ما را بالا نگه می دارند و جرم بدن خود را حمل می کنند «مفاصل تحمل کننده وزن» نامیده می شوند. مفاصل اصلی تحمل کننده وزن مچ پا، زانو و باسن هستند. مفاصل پا، لگن و کمر و ستون فقرات (مخصوصاً کمر) نیز تحمل کننده وزن هستند.

در حالی که استئوآرتریت ممکن است به دلیل ساییدگی و پارگی در هر مفصلی ایجاد شود، آنهایی که وزن ما را تحمل می کنند به دلیل نیروی مکانیکی وارد شده بر آنها بیشتر مستعد ابتلا هستند. به همین دلیل، هر چه وزن شما بیشتر باشد، فشار بیشتری بر مفاصل تحمل کننده وزن شما بیشتر می شود، احتمال ابتلا به استئو ارتریت  بیشتر می شود.

با شیوع بیشتر چاقی، ما همچنان شاهد افزایش آرتریت هستیم. درصد موارد آرتریت مرتبط با چاقی از 3 درصد در سال 1971 به 18 درصد در سال 2002 افزایش یافته است. احتمال ابتلا به آرتریت در افراد چاق حدود 60 درصد بیشتر از افراد با وزن طبیعی است.

یکی از بزرگترین مطالعاتی که به بررسی رابطه بین وزن و استئو ارتریت  پرداخت، مطالعه Framingham بود. در این مطالعه، بیش از 1400 نفر که از سال 1948 تا 1985 وضعیت سلامتی خود را ردیابی کرده بودند، برای بررسی استئوآرتریت زانو اشعه ایکس انجام شد. سی و سه درصد از این افراد مبتلا به استئو ارتریت  بودند.

در میان افراد مبتلا به آرتریت، مردانی که در سنگین‌ترین گروه قرار داشتند، 42 درصد بیشتر از افراد دارای وزن پایین‌تر به استئو ارتریت  مبتلا بودند. در بین زنان، شاخص توده بدنی (BMI) بیشتر از 25 (25 ابتدای دسته وضعیت وزن، "اضافه وزن" است)، در مقایسه با زنان با BMI در محدوده طبیعی، به طور قابل توجهی در معرض خطر ابتلا به استئو ارتریت  هستند.

yh.jpg

روماتیسم مفصلی و اضافه وزن:

بیماری دیگری که می تواند مفاصل را تحت تاثیر قرار دهد، آرتریت روماتوئید است در واقع یک بیماری خودایمنی سیستمیک است که باعث التهاب می‌شود و می‌تواند به بسیاری از سیستم‌های بدن (از جمله قلب، ریه‌ها، چشم‌ها و سیستم گوارشی) آسیب برساند، اما بیشتر به دلیل ایجاد آرتریت دردناک و تغییر شکل مفاصل شناخته شده است.روماتیسم مفصلی یکی از اختلالات مشترک در سیستم اسکلتی است که ممکن است تاثیر گذاری بر روی افراد با اضافه وزن داشته باشد. روماتیسم مفصلی به عنوان یک گروه از بیماری‌ها شناخته می‌شود که تاثیر خود را بر مفاصل اعضای حرکتی بدن می‌گذارد. این بیماری می‌تواند علائم مختلفی از جمله درد، تورم، و محدودیت در حرکت ایجاد کند.

در حالی که مکانیسم آن به طور کامل شناخته نشده است، به نظر می رسد اضافه وزن یا تحت تاثیر چاقی (داشتن BMI بیشتر یا مساوی 30)، باعث افزایش بسیار زیادی در ایجاد آرتریت روماتوئید می شود. این ممکن است به این دلیل باشد که سلول‌های چربی (سلول‌هایی در بدن که چربی را ذخیره می‌کنند) مواد شیمیایی التهابی می‌سازند که هم می‌توانند بافت‌هایی مانند بافت مفصلی را تحریک کنند و هم بر عملکرد سیستم ایمنی بدن تأثیر بگذارند. علت هرچه که باشد، برای کسانی که مستعد ابتلا به آرتریت روماتوئید هستند، داشتن وزن اضافی ممکن است عاملی باشد در اینکه آیا واقعاً به این بیماری مبتلا می‌شوند یا چقدر شدید می‌شود. برای مدیریت روماتیسم مفصلی و کاهش اثرات آن در افراد با اضافه وزن، تغییر در سبک زندگی اهمیت زیادی دارد. فعالیت‌های ورزشی مناسب، مثل شنا و دوچرخه‌سواری، می‌توانند به تقویت عضلات و کاهش وزن کمک کنند. همچنین، رژیم غذایی سالم و کنترل وزن می‌تواند در کاهش فشار بر مفاصل مؤثر باشد. به طور کلی، افراد با اضافه وزن باید به دقت به سلامتی مفاصل خود توجه کنند و اقدامات مناسب برای کاهش وزن و حفظ سلامتی انجام دهند تا احتمال ابتلا به روماتیسم مفصلی را به حداقل برسانند.

کاهش وزن چگونه بر سلامت و عملکرد مفاصل تأثیر می گذارد؟

در حالی که می دانیم افزایش وزن تأثیر منفی بر سلامت و عملکرد مفاصل دارد، عکس آن را نیز می دانیم - به طور کلی، کاهش وزن می تواند تأثیر بسیار مثبتی بر سلامت مفاصل داشته باشد. به عنوان مثال، در مورد استئو ارتریت ، در حالی که مطالعه فرامینگهام نشان داد که حتی داشتن اضافه وزن جزئی به طور قابل توجهی بروز استئو ارتریت  را در زنان افزایش می دهد، آنها همچنین دریافتند که کاهش 11 پوندی خطر ابتلا به استئو ارتریت  زانو را به نصف کاهش می دهد.

یک مطالعه در سال 2005 که حدود 150 بیمار مبتلا به اضافه وزن یا چاقی مبتلا به استئو ارتریت  را دنبال کرد، نشان داد که کاهش وزن 5 درصدی باعث بهبود میانگین 18 درصدی علائم استئو ارتریت ، از جمله کاهش درد و بهبود عملکرد مفاصل شد. با RA، حفظ وزن کمتر با نتایج و بهبودی بهتر مرتبط است. مطالعه ای که به پاسخ بیماران RA به یک درمان رایج، infliximab (Remicade®) توجه کرد، نشان داد که در مقایسه با بیماران دارای وزن طبیعی، تنها حدود نیمی از بیماران دارای اضافه وزن یا چاقی در حالت بهبودی قرار گرفتند.

به طور کلی، وزن بدن به طور قابل توجهی با سلامت مفاصل شما مرتبط است. یکی از مزایای حفظ وزن کمتر به وضوح کاهش خطر ابتلا به انواع بیماری های مفصلی است. اگر اضافه وزن دارید و از آرتروز رنج می برید، حتی مقدار کمی کاهش وزن ممکن است به طور قابل توجهی سلامت و عملکرد مفاصل شما را بهبود بخشد.

رژیم غذایی سالم و متعادل برای دیابت چیست؟

رژیم غذایی خاصی برای دیابت وجود ندارد. اما غذاهایی که می خورید نه تنها در نحوه مدیریت دیابت، بلکه در میزان احساس خوب و میزان انرژی شما نیز تأثیر می گذارد.افراد مبتلا به زخم پای دیابتی برای درمان علاوه بر خدمات کلینیک زخم مرکز نسخه  ملاحظات رژیم درمانی نیز توسط کارشناسان تغذیه دریافت میکنند زیرا تاثیر بسزایی در درمان زخم در این افراد دارد

این اطلاعات به شما کمک می کند تا با پنج گروه اصلی غذایی که یک رژیم غذایی سالم و متعادل را تشکیل می دهند، آشنا شوید

رژیم دیابتی:

اینکه چقدر به خوردن و آشامیدن نیاز دارید بر اساس سن، جنسیت، میزان فعال بودن و اهدافی است که دنبال می کنید. اما هیچ غذایی به تنهایی حاوی تمام مواد مغذی ضروری بدن شما نیست.

به همین دلیل است که یک رژیم غذایی سالم همه چیز به تنوع و انتخاب غذاهای مختلف از هر یک از گروه های اصلی غذایی در هر روز بستگی دارد.

و وقتی می گوییم متعادل، منظورمان این است که از برخی غذاها بیشتر بخوریم و برخی دیگر را کمتر. اما اندازه وعده ها در سال های اخیر افزایش یافته است، زیرا بشقاب ها و کاسه هایی که استفاده می کنیم بزرگتر شده اند. و وعده های بزرگتر می تواند مدیریت وزن را برای شما دشوارتر کند. ما اطلاعات بیشتری در مورد مدیریت وزن سالم برای شما داریم.

ما فواید هر گروه غذایی را در زیر برجسته کرده‌ایم – برخی از آنها به محافظت از قلب شما کمک می‌کنند و برخی دیگر بر سطح قند خون شما آهسته‌تر تأثیر می‌گذارند – که دانستن همه آنها واقعاً برای شما مهم است. آنها را بشناسید و اینکه چگونه انتخاب های سالم می تواند به شما در کاهش خطر عوارض دیابت کمک کند.

 

ee.jpg

گروه های غذایی اصلی کدامند؟

  • میوه و سبزی
  • غذاهای نشاسته ای مانند نان، ماکارونی و برنج
  • غذاهای پروتئینی مانند لوبیا، حبوبات، آجیل، تخم مرغ، گوشت و ماهی
  • لبنیات و جایگزین
  • روغن و اسپرید
  • میوه و سبزیجات

ابتلا به دیابت به این معنی نیست که نمی توانید میوه بخورید. میوه ها و سبزیجات به طور طبیعی کالری کمی دارند و سرشار از ویتامین ها، مواد معدنی و فیبر هستند. آنها همچنین طعم و تنوع را به هر وعده غذایی اضافه می کنند.

تازه، منجمد، خشک شده و کنسرو شده - همه آنها به حساب می آیند. به سراغ رنگین کمانی از رنگ ها بروید تا تا حد امکان طیف وسیعی از ویتامین ها و مواد معدنی را دریافت کنید. سعی کنید از آب میوه ها و اسموتی ها خودداری کنید زیرا فیبر زیادی ندارند.

اگر می‌خواهید میزان کربوهیدرات‌های مصرفی خود را محدود کنید، ممکن است وسوسه شوید که از میوه‌ها و سبزیجات اجتناب کنید. اما بسیار مهم است که آنها را هر روز در رژیم غذایی خود بگنجانید. گزینه های کربوهیدرات کمتری وجود دارد که می توانید امتحان کنید.

میوه ها و سبزیجات می توانند به محافظت در برابر سکته مغزی، بیماری قلبی، فشار خون بالا و برخی سرطان ها کمک کنند – و زمانی که دیابت دارید، بیشتر در معرض خطر ابتلا به این شرایط هستید.

فواید:

به عملکرد خوب سیستم گوارش کمک کنید

کمک به محافظت از بدن در برابر بیماری های قلبی، سکته مغزی و برخی سرطان ها

چند وقت؟

همه افراد باید حداقل پنج وعده در روز بخورند. یک قسمت تقریباً همان چیزی است که در کف دست شما قرار می گیرد.

  • نمونه هایی از آنچه باید امتحان کنید
  • خربزه یا گریپ فروت خرد شده با ماست شیرین نشده، یا یک مشت توت، یا خرمای تازه، زردآلو یا آلو برای صبحانه
  • هویج، نخود و لوبیا سبز را در پخت ماکارونی خود مخلوط کنید
  • یک مشت نخود اضافی به برنج، اسفناج به گوشت بره یا پیاز به مرغ اضافه کنید
  • قارچ، خیار، اسفناج، کلم، گل کلم، کلم بروکلی، کرفس و کاهو را برای سبزیجات کم کربوهیدرات امتحان کنید.

آووکادو، توت سیاه، تمشک، توت فرنگی، آلو، هلو و هندوانه را برای انتخاب میوه کم کربوهیدرات امتحان کنید.

 

ne.jpg

غذاهای نشاسته ای:

غذاهای نشاسته ای چیزهایی مانند سیب زمینی، برنج، ماکارونی، نان، چاپاتیس، نان و چنار هستند. همه آنها حاوی کربوهیدرات هستند که به گلوکز تجزیه می شود و توسط سلول های ما به عنوان سوخت استفاده می شود. مشکل برخی از غذاهای نشاسته ای این است که می توانند سطح گلوکز خون را به سرعت افزایش دهند، که می تواند مدیریت دیابت را برای شما دشوارتر کند. این غذاها چیزی به نام شاخص گلیسمی بالا (GI) دارند - ما اطلاعات بیشتری در مورد آن داریم.

گزینه های بهتری برای غذاهای نشاسته ای وجود دارد – آنهایی که آهسته تر بر سطح گلوکز خون تأثیر می گذارند. اینها غذاهایی با شاخص گلیسمی پایین (GI) مانند نان سبوس دار، ماکارونی گندم کامل و باسماتی، برنج قهوه ای یا وحشی هستند. آنها همچنین فیبر بیشتری دارند که به عملکرد خوب سیستم گوارش شما کمک می کند. بنابراین اگر می‌خواهید کربوهیدرات‌ها را کاهش دهید، ابتدا از مصرف موادی مانند نان سفید، پاستا و برنج خودداری کنید.

فواید:

  • فیبر به سلامت دستگاه گوارش شما کمک می کند
  • برخی از آنها به کندی روی سطح قند خون شما تأثیر می گذارند
  • غلات کامل به محافظت از قلب شما کمک می کند

چند وقت؟

سعی کنید هر روز مقداری غذاهای نشاسته ای مصرف کنید.

  • نمونه هایی از آنچه باید امتحان کنید
  • دو برش نان تست چند دانه با کمی اسپری و مارمیت یا کره بادام زمینی
  • برنج قهوه ای، پاستا یا رشته فرنگی در ریزوتو، سالاد یا سرخ کردنی
  • سیب زمینی شیرین پخته شده با پوست باقی مانده - موادی مانند پنیر یا لوبیا را اضافه کنید
  • کاساوا آب پز، با طعم فلفل و لیمو
  • چاپاتی ساخته شده با آتا قهوه ای یا سبوس دار.

غذاهای پروتئینی مانند لوبیا، آجیل، حبوبات، تخم مرغ، گوشت و ماهی:

گوشت و ماهی سرشار از پروتئین هستند که ماهیچه های شما را سالم نگه می دارد. اما یک رژیم غذایی سالم به معنای کمتر گوشت قرمز و فرآوری شده است - آنها با سرطان و بیماری قلبی مرتبط هستند. ماهی های روغنی مانند ماهی خال مخالی، سالمون و ساردین دارای مقدار زیادی روغن امگا 3 هستند که می تواند به محافظت از قلب کمک کند.

فواید:

  • به حفظ سلامت عضلات شما کمک می کند
  • ماهی روغنی از قلب شما محافظت می کند

چند وقت؟

سعی کنید هر روز مقداری غذا از این گروه بخورید. به طور خاص حداقل 1 یا 2 وعده ماهی چرب در هفته. اما لازم نیست هر روز گوشت بخورید.

  • نمونه هایی از آنچه باید امتحان کنید
  • یک مشت کوچک آجیل خام و دانه به عنوان میان وعده یا خرد شده با سالاد سبز
  • استفاده از لوبیا و حبوبات در یک قابلمه برای جایگزینی مقداری – یا تمام – گوشت
  • تخم مرغ های همزده، آب پز، سرخ شده خشک یا آب پز - انتخاب با شماست
  • ماهی کبابی با ماسالا، پای ماهی، یا کیک ماهی خود را درست کنید
  • مرغ کبابی، بریان یا سرخ شده

غذاهای لبنی و جایگزین:

شیر، پنیر و ماست حاوی مقدار زیادی کلسیم و پروتئین هستند که برای استخوان‌ها، دندان‌ها و ماهیچه‌ها عالی است. اما برخی از غذاهای لبنی دارای چربی بالایی هستند، به خصوص چربی اشباع شده، بنابراین جایگزین های کم چرب را انتخاب کنید.

قند اضافه شده را در نسخه های کم چرب غذاهای لبنی مانند ماست بررسی کنید. بهتر است سراغ ماست شیرین نشده بروید و اگر می‌خواهید شیرین‌تر باشد، مقداری توت به آن اضافه کنید. اگر جایگزین لبنیات مانند شیر سویا را ترجیح می دهید، یکی را انتخاب کنید که شیرین نشده و غنی شده با کلسیم باشد.

--2.jpg

فواید:

  • برای استخوان و دندان خوب است
  • ماهیچه های شما را سالم نگه می دارد

چند وقت؟

همه ما هر روز به مقداری کلسیم نیاز داریم.

  • نمونه هایی از آنچه باید امتحان کنید
  • یک لیوان شیر مستقیم، طعم دار شده با کمی دارچین یا اضافه شده به فرنی
  • ماست طبیعی یا غیر شیرین با میوه یا کاری
  • پنیر دلمه ای که روی چوب هویج ریخته شده است
  • یک کاسه غلات صبحانه با شیر بدون چربی یا نیمه چرب
  • یک ساندویچ پنیر برای ناهار، بسته بندی شده با سالاد
  • یک لاسی با طراوت یا مقداری ماست ساده همراه با وعده غذایی عصر خود

روغن و اسپرید:

ما در رژیم غذایی خود به مقداری چربی نیاز داریم اما به چربی اشباع کمتری نیاز داریم. زیرا برخی از چربی های اشباع شده می توانند کلسترول خون را افزایش دهند و خطر ابتلا به بیماری های قلبی و سکته را افزایش دهند. این گزینه های کمتر سالم عبارتند از کره، روغن خرما و روغن نارگیل.

چربی های اشباع شده سالم تر، غذاهایی مانند روغن زیتون، روغن نباتی، روغن کلزا، اسپری های تهیه شده از این روغن ها و کره های آجیل هستند.

فواید:

  • چربی های غیر اشباع به محافظت از قلب شما کمک می کنند
  • نمونه هایی از آنچه باید امتحان کنید
  • یک قطره روغن زیتون روی سالادتان
  • کره بادام زمینی روی نان تست سبوس دار
  • غذاهای سرشار از چربی، نمک و شکر

شما به هیچ یک از اینها به عنوان بخشی از یک رژیم غذایی سالم نیاز ندارید. هر چه کمتر، بهتر. اما ما می دانیم که شما مجبورید هر از گاهی این غذاها را بخورید، بنابراین بسیار مهم است که بدانید چگونه ممکن است بر بدن شما تأثیر بگذارند.

این غذاها شامل بیسکویت، چیپس، شکلات، کیک، بستنی، کره و نوشیدنی های شیرین است. این غذاها و نوشیدنی های شیرین کالری بالایی دارند و سطح قند خون را افزایش می دهند، بنابراین به سراغ جایگزین های رژیمی، سبک یا کم کالری بروید. و بهترین نوشیدنی برای انتخاب آب است – این نوشیدنی بدون کالری است.

آنها همچنین سرشار از چربی های اشباع شده ناسالم هستند، بنابراین برای سطح کلسترول و قلب شما مفید نیستند.

و همچنین می توانند سرشار از نمک باشند – مخصوصاً غذاهای فرآوری شده. نمک زیاد می تواند شما را بیشتر در معرض خطر فشار خون بالا و سکته مغزی قرار دهد. شما نباید بیش از 1 قاشق غذاخوری (6 گرم) نمک در روز داشته باشید.

بستنی یا شیرینی "دیابتی" را توصیه نمی کنیم. در حال حاضر برچسب زدن به هر غذایی به عنوان دیابتی خلاف قانون است و هیچ مدرکی وجود ندارد که نشان دهد غذا برای دیابتی ها نسبت به خوردن یک رژیم غذایی متعادل سالم فوایدی دارد.

کلینیک نسخه علاوه بر داشتن کادرمجرب ارتوپدی و کمک گرفتن از متخصصین تغذیه و فیزیولوژی و سلامتی  شمارا برای رسیدن کامل به سلامتی یاری میکنند

تلفن رزرو: 02143682



مشاوره آنلاین
درمان به کمک ارایه اطلاعات به بیمار جدید ترین و کم هزینه ترین راه جهت ارتقای سطح سلامت و افزایش کیفیت زندگی افراد است.ما اینجا هستیم تا به شما در شناخت مشکلات و اختلالات اصلی ترین اندام حرکتی بدن به شما خدمات مشاوره کارشناسان مرکز پاپزشکی را ارائه دهیم.

مشاوره با ما

درمان به کمک ارایه اطلاعات به بیمار جدید ترین و کم هزینه ترین راه جهت ارتقای سطح سلامت و افزایش کیفیت زندگی افراد است. در اطلاعات درمانی آگاهی های لازم پیرامون وضعیت فعلی و راه کار های درمان و پیشگیری از بروز مجدد رخداد پاتولوژیک به بیمار آموزش داده شده و خود اوست که نقش محوری را در اصلاح وضعیت خود ایفا می کند.

مرکز پوست و زیبایی نسخه:

مرکز پوست و زیبایی و لاغری نسخه با ارائه انواع خدمات تزریق ژل،تزریق بوتاکس،هایفوتراپی،مزوتراپی ،مراقبت های پوستی ،زگیل تناسلی و درمان انواع بیماری های پوستی و جدیدترین دستگاه های لاغری  آماده ارائه خدمات به شما عزیزان می باشد.
noskheh.jpg
آدرس مرکز :<br> تهران،خیابان ملاصدرا<br>ابتدای شیرازی شمالی،<br>شماره 154
آدرس مرکز :
تهران،خیابان ملاصدرا
ابتدای شیرازی شمالی،
شماره 154
ساعات کاری مرکز :<br>  8 صبح تا 8 شب <br>
ساعات کاری مرکز :
8 صبح تا 8 شب