درمان قطعی واریس زیر نظر فوق تخصص عروق پا

فوق تخصص عروق پا و واریس در تهران

فوق تخصص عروق پا به تشخیص و مدیریت مشکلات مربوط به عروق پا می‌پردازد.که شامل بررسی دقیق وضعیت عروق، انجام تست‌های تصویربرداری نظیر اولتراسونوگرافی، تشخیص آترواسکلروز و پیشگیری از تشکیل لخته خون می‌باشد. همچنین، این تخصص به ارائه مشاوره در زمینه سبک زندگی سالم و پیشگیری از مشکلات عروقی می‌پردازد.در زمینه واریس، فوق تخصص عروق پا به تشخیص نوع و شدت واریس، انجام تزریقات ، لیزر درمانی، و در صورت لزوم، جراحی جهت حذف واریس‌های پیچیده می‌پردازد.
واریس بیماری است كه در طی آن دیواره ی وریدها(سیاهرگ ها) دچار تورم و برآمدگی پیاز مانند می‌شوند. بیماری واریس عمده در دیواره ی وریدهای قسمت تحتانی ساق پا دیده می‌شود. هر ورید یا سیاه‌رگ دارای دریچه‌های كنترل كننده جریان خون است. واریس هنگامی ‌رخ می‌دهد كه این دریچه‌ها دچار نارسایی شده باشند و به فعالیت طبیعی خود ادامه ندهند.
مرکز درمان واریس نسخه کلینیک فوق تخصص واریس در تهران میباشد.که شامل دکتر فوق تخصص جراحی عروق وبهترین متخصص واریس در تهران میباشد.

varis1.png

فوق تخصص عروق چه بیماری هایی را درمان میکند؟

فوق تخصصی عروق، به عنوان یک زیرشاخه در حوزه پزشکی، به بررسی و درمان مشکلات و بیماری‌های مرتبط با سیستم عروق اختصاص دارد. این تخصص با استفاده از تکنیک‌ها و روش‌های مختلف تشخیص و درمان، در حل مشکلات مرتبط با عروق و عروق خونی نقش دارد. در ادامه، برخی از بیماری‌هایی که توسط فوق تخصصی عروق درمان می‌شوند، توضیح می دهیم:

  • آترواسکلروز عروق (Atherosclerosis):

تشکیل توده‌های چربی در دیواره عروق که می‌تواند به مشکلات قلبی و عروقی منجر شود.

  • ترومبوز عروق (Thrombosis):

ایجاد لخته خون در داخل عروق که می‌تواند جریان خون را مسدود کند و برخی از اعضای بدن را تحت تأثیر قرار دهد.

  • تورم و ورم عروق (Edema):

انسداد عروق یا مشکلات در سیستم لنفاوی که منجر به تورم و ورم اندام‌ها می‌شود.

  • بیماری واریس (Varicose Veins):

پیچیدگی و تورم عروق سطحی که معمولاً در پاها ایجاد می‌شود.

  • عمل جراحی عروق (Vascular Surgery):

عمل‌های جراحی برای درمان مشکلات عروق، از جمله اصلاح تغییرات در دیواره عروق.

در کل، فوق تخصصی عروق تلاش می‌کند تا با استفاده از روش‌های تشخیصی پیشرفته و درمان‌های متنوع، به بهبود جریان خون و افزایش کیفیت زندگی بیماران مبتلا به این نوع مشکلات کمک کند

علت ایجاد واریس و رگ‌های عنکبوتی

انواع رگ‌های واریسی که در پاها موجود هستند عبارتند از:

  • رگ‌های فمورال یا عمقی
  • رگ‌های سافنوس یا سطحی که نزدیک به سطح پوست قرار دارند.

اغلب جریان خون به قلب، توسط رگ‌های فمورال و اندکی توسط رگ‌های سافنوس انتقال می یابد. این رگ‌های سافنوس و فمورال، در نقاط مختلف پا به یگدیگر متصل هستند.

زمانیکه فرد در حالت ایستاده قرار دارد، فشار عضلات پا، به رگ‌های فمورال فشار آورده و باعث بالا رفتن خون در پاها به سمت قلب می‌گردد. اما در حالتیکه عضلات در حالت منبسط قرار دارند، خون می‌تواند به سمت پایین جریان یابد که وجود دریچه‌هایی درون رگ‌ها از این عمل جلوگیری می‌کند. همکاری فعالیت عضلات و این دریچه‌های معروف به لانه کبوتری، همواره جریان خون را درون سیاهرگ‌ها به سمت بالا نگه می‌دارد.

هر موقع این دریچه‌ها دچار مشکلاتی شوند، خون می‌تواند به سمت پایین جریان یافته و فشار برگشتی خون، به این دریچه‌ها بیشتر آسیب رسانده و باعث ایجاد رگ‌های واریسی و بیماری واریس بشود .

varis11.png
رگ‌های عنکبوتی یا رشته ای با رگ‌های واریسی متفاوت هستند. رگ‌های عنکبوتی معمولاً بسیار نزدیک سطح پوست قرار داشته و معمولاً به رنگ‌های قرمز، آبی یا ارغوانی با قطر 1 تا 2 میلی‌متر می‌باشند. رگ‌های عنکبوتی، به عنوان بیماری خطرناک در نظر گرفته نمی‌شوند ولی می‌توانند دردناک باشند. در حالیکه رگ‌های واریسی عموما در عمق پوست و به رنگ پوست یا سبز مایل به آبی هستند و بیش از 2 میلی‌متر قطر دارند. رگ‌های واریسی از رگ‌های عنکبوتی خطرناک تر بوده و می‌توانند دردناک و نشانه ناتوانی پمپاژ خون پا باشند.باوجود اینکه پیدا کردن دکتر خوب برای واریس پا در تهران سخت میباشد اما پیشنهاد میشود با مشاهده ی هر یک علائم بالا به یک پزشک متخصص واریس و عروق یا پزشک فوق تخصص جراحی عروق
 در کلینیک فوق تخصصی واریس مراجعه فرمایید.
در برخی موارد، عدم حضور یا ضعف دریچه‌های رگ‌ها که از بازگشت جریان خون به قلب جلوگیری می‌کند، ممکن است باعث جریان ضعیف خون شود. در موارد دیگر، ضعف در دیواره‌های رگ می‌تواند باعث جمع شدن خون شود.

در مواردی که کمتر معمول است، واریس به علت بیماری‌هایی مانند فلبیت (التهاب رگ‌ها) یا ناهنجاری‌های مادرزادی رگ‌ها ایجاد شود. بیماری‌های وریدی به‌طور کلی پیشرونده هستند و نمی‌توان کاملاً از آن‌ها جلوگیری کرد. با این وجود، در برخی موارد واریس، پوشیدن جوراب‌های محافظت‌کننده و حفظ وزن نرمال و ورزش منظم می‌تواند از راه های درمان واریس پا باشد.

 

عروق تار عنکبوتی : در این نوع واریس، رگ ها مانند تار عنکبوت می باشند و به دلیل نمایان بودن روی پوست، از لحاظ زیبایی، ایجاد مشکل می کنند. هرچه مدت زمان بیشتری از بروز واریس گذشته باشد و تعداد عروق تار عنکبوتی بیشتر باشد، ریسک بروز عارضه های حادی مانند درد مزمن، درماتیت، زخم واریس و … بیشتر می شود.و بهتر است به درمان سریع پا بپردازید.

واریس متوسط : رگ‌های واریسی متوسط بزرگ هستند و از زیر پوست به صورت برجسته دیده می شوند و برای زیبایی پوست مشکل به وجود می آورند. این رگ ها به رنگ های بنفش یا آبی دیده می شوند و در صورت درمان نشدن سبب ایجاد مشکلات جدی می شود.

واریس شدید : در صورتی عدم درمان واریس شدید، ظاهر آن روی پوست، بد شکل می شود و زمینه ایجاد بسیاری از مشکلات از جمله برجستگی شدید زیر سطح پوست و عوض شدن رنگ پوست و … می شود که حتما باید تحت نظر پزشک متخصص واریس پا یا فوق تخصص جراحی عروق، درمان شود و درمان قطعی واریس پا توسط متخصص عروق و واریس پیگیری شود. 

 

چه افرادی بیشتر درگیر واریس پا می‌شوند؟

رگ های نازک و ریزی هستند که گاهی از زیر پوست خودنمایی می کنند و ظاهر پوست را نازیبا نشان می دهند. واریس برای خانم ها بسیار آزاردهنده است. از یک درد گنگ و احساس خستگی در پا شروع می شود. شاید خیلی از افراد آن را پشت گوش بیندازند اما غافل از اینکه یکی از سیاهرگ های پایشان روزبه روز گرفتگی بیشتری پیدا می کند و… بعد از آن یک روز می بینند قسمتی از پایشان تغییر رنگ داده و متورم شده و به شدت دردناک است.میزان شیوع این اختلال بین %۵۰ -۱۰ تخمین زده می شود. البته این میزان با بالا رفتن سن افزایش می یابد. زنانی که چندین بارداری و زایمان داشته اند شانس بیشتری دارند.

عروق عنکبوتی یا به اصطلاح علمی تلانژکتازی وریدهای ریز داخل یا زیر پوستی هستند که می‌توانند حداکثر تا ۴‌میلی‌متر قطر داشته باشند و رنگ آنها از آبی تا بنفش تیره متغیر است. اغلب به‌صورت کلاف‌هایی روی قسمت‌های مختلف پوست ظاهر می‌شوند. این حالت بیشتر زمینه ارثی دارد و ممکن است از هر سنی روی پوست نمایان‌ شود ولی معمولا در میانسالی ظاهر می‌شود و عواملی مثل بارداری یا مصرف داروهای هورمونی، نوسانات هورمونی ناشی از سن و ساعات طولانی ایستادن یا نشستن ممکن است باعث تشدید آنها شود. همچنین برخی مشاغل شغل‌هایی که زیاد سرپا می‌ایستند یا کارهای سنگین انجام می‌دهند هم می‌توانند تاثیرگذار باشند و افرادی که زمینه ارثی دارند براثر نوع شغل‌شان این مشکل در اندام‌شان تشدید می‌شود. افرادی که اضافه‌وزن دارند به‌خصوص وزن بالاتنه‌شان زیاد است با افزایش فشار روی عروق اندام تحتانی مستعد انواع واریس و عروق عنکبوتی می‌شوند و این افراد حتما باید برای درمان واریس پا به یک دکتر خوب برای واریس پا مراجعه کنند

علائم واریس

varis2.png

علائم ابتدایی وریدهای واریسی بسیار شایع است. رگه‌هایی با ظاهر نامناسب و معمولاً بر روی پاها ممکن است همراه با درد، سوزش، تورم و یا در اطراف رگ‌های بزرگ بروز کند. علائم واریس پا معمولاً در هوای گرم و پس از نشستن یا ایستادن طولانی مدت بدتر می‌شوند. با راه رفتن و استراحت دادن به پاها و بالا قرار دادن آن علائم بهتر خواهد شد. در بعضی موارد حتی می‌تواند تورم و تغییر رنگ ایجاد کند. در موارد شدید رگ‌های واریسی به طور قابل توجهی خونریزی می‌کنند و زخم‌هایی در محل واریس شکل می‌گیرند. بعضی از افراد مبتلا به واریس پا ممکن است از احساس درد ناخوشایند و فشار روی وریدهای واریسی شکایت کنند.اما مهم است که برای واریس به چه دکتری مراجعه کنیم وبهترین متخصص واریس در تهران یا متخصص عروق و واریس را پیدا کنیم.

درمان واریس

برای تعیین روش درمان مطلوب و درمان قطعی واریس پا و همچنین درمان سریع واریس پا، باید علل واریس پا و میزان گستردگی بیماری کاملاً مشخص شود. پزشک شما در قدم اول با معاینه و در مراحل بعد با استفاده از سونوگرافی و تست های تشخیصی ویژه به این مهم دست خواهد یافت و براساس نتایج حاصل برنامه درمانی را مشخص کرده و یکی از راههای زیر را انتخاب می کند. 

varis5.png

1- جورابها یا بانداژهای طبی 
انواع و اندازه های متفاوتی دارند. کارایی آنها بستگی به انتخاب دقیق برحسب شدت بیماری توسط پزشک مجرب دارد. گاهی پوشیدن جوراب یا استفاده از بانداژ بدون تجویز پزشک وضع را بدتر و عوارض خطرناک بوجود می آید.
جورابهای  طبی بسته به میزان فشار وارده در قسمت مچ پا طبقه بندی می شوند. معمولا میزان فشار جوراب به صورت یک دامنه ذکر می شود برای مثال 25-35 میلی متر جیوه، این توصیف بیانگر فشار حداکثری 35 در ناحیه مچ و فشار حداقلی 25 در بالاترین ناحیه تحت پوشش جوراب است.

varis6.png
2- اسکلروتراپی واریس پا 
در روش اسکلروتراپی با تزریق محلولی به رگ سبب از بین رفتن آن و درمان رگ های واریسی پر پیچ و خم و با عود مکرر می شود اسکلروتراپی به صورت سرپایی بوده و انجام آن بسیار ساده تر و کم هزینه تر از جراحی واریس می باشد؛ به این صورت که پزشک متخصص قلب و عروق یا فوق تخصص جراحی عروق، دارو را به عروق خونی یا عروق لنفاوی تزریق می‌کند و سبب کوچک شدن آن ها می‌شود.
برای اکثر بیماران مبتلا به واریس پا درد ناشی از تزریق اسکلروتراپی قابل تحمل است و نیازی به بی حسی نمی باشد. موقع تزریق احساس کمی سوزش طبیعی است. پس از اسکلروتراپی، سریعاً بانداژ رگ انجام می شود که باعث می شود کبودی و سایر عوارض به حداقل برسد. اسکلروتراپی معمولاً به عنوان یک روش درمان سریع واریس پا برای رگ‌ های واریسی کوچک مورد استفاده قرار می‌گیرد.اما نمیتوان برای درمان قطعی واریس پا به یک روش بسنده نمود و معمولا در کلینیک فوق تخصصی واریس چندین درمان واریس پا به شکل هم زمان برای درمان قطعی واریس پا توسط پزشک متخصص واریس پا ودکتر فوق تخصص جراحی عروق تجویز میشود.

3- درمان واریس پا با لیزر 

لیزر درمانی واریس پا ساده در خارج از پوست انجام شده و رگ‌های عنکبوتی زیر سطح پوست را درمان می‌کند. گرمای لیزر رگ مبتلا را از بین برده و آن را تبدیل به یک بافت اسکار می‌کند. این بافت اسکار رگ را می‌بندد و رگ بسته‌شده از مسیر خونرسانی خارج شده و می‌میرد.

varis7.png
varis3.png
4-  درمان جراحی واریس پا
انجام عمل جراحی برای درمان سیاهرگ‌های واریسی پا را یک فرایند یک روزه در نظر بگیرید اما اگر هر دو پای خود راعمل کردید باید یک شب هم در بیمارستان بستری و زیر بهترین متخصص واریس پا در تهران باشید. عمل جراحی درمان سیاهرگ‌های واریسی معمولاً تحت بیهوشی عمومی انجام می‌شود.
جراح برای دسترسی به سیاهرگ واریسی یک شکاف در کشاله ران و پشت زانوی شما ایجاد می‌کند. سپس سیاهرگ مبتلا به واریس  پا را در قسمت بالایی پا مسدود کرده تا جریان خون نتواند از آن عبور کند. سپس فوق تخصص جراحی عروق از طریق شکاف پشت زانو یک سیم نازک وارد سیاهرگ واریسی می‌کند.
مهم‌ترین دلیل برای انجام عمل جراحی واریس پا نامناسب بودن سیاهرگ مبتلا برای انجام درمان به روش لیزر اندوونئوس در مرکز درمان واریس است.

 

مزایای لیزردرمانی برای واریس پا عبارتند از:

کمترین میزان آسیب: لیزردرمانی برای واریس پا یک روش غیر جراحی و غیرتهاجمی است که به طور معمول با تخریب حداقلی بافت همراه است. این به معنای کاهش نیاز به انجام جراحی می‌باشد.
کمترین میزان درد و ناراحتی: لیزردرمانی معمولاً با درد و ناراحتی کمتری همراه نسبت به روش‌های جراحی سنتی همراه است.
زمان بهبودی سریع: پس از لیزردرمانی، زمان بهبودی معمولاً سریعتر از روش‌های جراحی است، که به بیمار امکان بازگشت به فعالیت‌های روزمره را در کوتاه‌ترین زمان ممکن می‌دهد.
کاهش خطر عوارض: لیزردرمانی به دلیل دقت بالا و کاهش تخریب بافت، خطر عوارض مربوط به جراحی را کاهش می‌دهد.
مناسب برای بیمارانی که جراحی را تحمل نمی‌کنند: برای برخی بیمارانی که به دلایل مختلفی از جراحی منصرف شده اند و یا نمی‌توانند آن را تحمل کنند، لیزردرمانی یک گزینه مناسب است.

راه های پیشگیری از بیماری واریس پا چیست؟

با انجام ورزش،کاهش وزن ،نپوشیدن لباسهای تنگ، بالا نگهداشتن پاها وخود داری از ایستادن یا نشستنهای طولانی میتوان از ایجاد واریس جلوگیری کرد.

اگر مجبور هستید طولانی مدت سر پا بایستید سعی کنید در محل راه بروید یا حداقل انقباض در عضلات پاها ایجاد کنید تا باعث جریان خون در اندام شود.یعنی بطور مکرر وزن بدن روی یک پا قرار گرفته وبا جابجا کردن پا باعث حرکت خون در عضلات پا شوید.

آیا واریس ارثی است؟

اگر در افراد خانواده شاهد همچین رگ ‏هایی بودید احتمال آن که برای شما نیز پیش بیاید بسیار زیاد است. برخی از مواقع بر اثر نشستن یا ایستادن طولانی مدت به وجود می آید. همچنین در دوران بارداری و با افزایش سن بیشتر بروز می‏ کنند. رگ‏ های عنکبوتی ممکن است بر اثر نور خورشید و تغییرات هورمونی ایجاد شوند.

مراحل اسکلروتراپی واریس:

  • پزشک متخصص واریس پا ماده شیمیایی را مستقیماً به درون رگ آسیب دیده تزریق می‌کند تا باعث تحریک دیواره‌ها شود. تزریق در چند ناحیه مختلف از دیواره انجام می‌شود.
  • بعد از تزریق، نواحی آسیب دیده مدتی ماساژ داده می‌شوند.
  • لازم است یک جوراب واریس برای هر پا بپوشید.
  • شما برای مدتی تحت نظر بوده و سپس اجازه بازگشت به منزل را خواهید داشت.
  • به منظور جلوگیری از بروز عوارض جانبی احتمالی، لازم است هر روز پیاده روی کنید و جوراب های واریس را طبق دستور پزشک بپوشید. اغلب به بیماران توصیه می‌شود تا این جوراب ها را برای مدت 2 تا 3 هفته بپوشند.
  • بیشتر افراد می‌توانند بلافاصله پس از یک روز از انجام این روش، سر کار بروند و به بیشتر امور روزمره خود بپردازند.

 

چه عواملی خطر واریس را بیشتر می‌کنند؟

    جنسیت: حدود نیمی از زنان بین 40 تا 50 ساله درجاتی از وریدهای واریسی دارند. وریدهای واریسی در زنان 4 برابر بیشتر از مردان شایع است.

  •     سن: با افزایش سن، به دلیل فرسوده و خراب شدن تدریجی دریچه‌ی رگ‌ها شیوع واریس بیشتر می‌شود.
  •     چاقی: هرچه وزن و فشار وارد شده به پاها بیشتر باشد، فشار درون وریدها بیشتر می‌شود.
  •     سابقه‌ی خانوادگی: اگر سابقه‌ی خانوادگی واریس داشته باشید واریس داشته باشید احتمال ایجاد آن در شما بیشتر می‌شود.
  •     عدم تحرک: اگر تحرک کافی نداشته باشید خون به خوبی در وریدهای شما حرکت نخواهد کرد و به مرور باعث ایجاد واریس می‌شود.

 

کلینیک تخصصی عروق پا چه خدماتی را ارائه می دهد؟

کلینیک‌های تخصصی عروق پا به عنوان مراکز تخصصی در زمینه مشکلات و بیماری‌های عروق پا به بررسی، تشخیص، و درمان مشکلاتی مانند واریس، آترواسکلروز، و دیگر مشکلات مرتبط با سیستم عروق می‌پردازند. این کلینیک‌ها از تجهیزات پزشکی پیشرفته و تخصصی برخوردار هستند و با تیم‌های پزشکی متخصص و باتجربه در زمینه تشخیص و درمان این نوع مشکلات همکاری می کنند. در زیر، به برخی از خدمات و درمان‌های ارائه شده در کلینیک تخصصی عروق پا اشاره خواهیم کرد:
تشخیص و ارزیابی:
انجام ارزیابی کامل بر روی بیماران با استفاده از تست‌های تصویربرداری مثل اولتراسونوگرافی، که به تصویرسازی دقیق از وضعیت عروق پا منجر می‌شود.
پیشگیری و مشاوره:
ارائه مشاوره در زمینه پیشگیری از مشکلات عروق پا و توصیه‌های بهداشتی برای کاهش خطر ابتلا به بیماری‌های عروقی.
درمان واریس:
انجام روش‌های مختلف درمانی برای واریس‌ها، شامل تزریقات ، لیزر و درمان‌ با روش‌های پیشرفته.
آترواسکلروز عروق:
تشخیص و مدیریت بیماران مبتلا به آترواسکلروز عروق پا با استفاده از داروها، تغییرات در سبک زندگی، و در صورت لزوم، روش‌های جراحی.
پیشگیری از تشکیل لخته خون:
 ارائه راهکارهای پیشگیری از تشکیل لخته خون، از جمله داروها و تغییرات در رفتارهای زندگی.
آموزش به بیماران:
آموزش به بیماران در مورد مراقبت‌های خود، تغییرات سبک زندگی، و نحوه پیشگیری از تکرار مشکلات
مشاوره آنلاین
درمان به کمک ارایه اطلاعات به بیمار جدید ترین و کم هزینه ترین راه جهت ارتقای سطح سلامت و افزایش کیفیت زندگی افراد است.ما اینجا هستیم تا به شما در شناخت مشکلات و اختلالات اصلی ترین اندام حرکتی بدن به شما خدمات مشاوره کارشناسان مرکز پاپزشکی را ارائه دهیم.

مشاوره با ما

درمان واریس پا به کمک ارایه اطلاعات به بیمار جدید ترین و کم هزینه ترین راه جهت ارتقای سطح سلامت و افزایش کیفیت زندگی افراد است. در اطلاعات درمانی آگاهی های لازم پیرامون وضعیت فعلی و راه کار های درمان و پیشگیری از بروز مجدد رخداد پاتولوژیک به بیمار آموزش داده شده و خود اوست که نقش محوری را در اصلاح وضعیت خود ایفا می کند.
noskheh.jpg
آدرس مرکز :<br> تهران،خیابان ملاصدرا<br>ابتدای شیرازی شمالی،<br>شماره 154
آدرس مرکز :
تهران،خیابان ملاصدرا
ابتدای شیرازی شمالی،
شماره 154
ساعات کاری مرکز :<br>  8 صبح تا 8 شب <br>
ساعات کاری مرکز :
8 صبح تا 8 شب