حوزه های درمان پزشکان متخصص پودیتاتری چیست؟ Featured

02 تیر

پزشکان پودیاتری چه چیزی را درمان میکنند؟

احتمالاً به این دلیل به این مقاله رسیده‌اید که «متخصص پا چیست؟» را در گوگل جستجو کرده‌اید. یا "پزشک پا در نزدیکی من". در هر صورت، به این معنی است که شما دوست دارید در مورد متخصص پا بیشتر بدانید و یکی را در نزدیکی خود پیدا کنید!

متخصص پا کیست؟

بسیاری از مردم هنوز از کارهایی که متخصصین پا انجام می دهند آگاه نیستند و هنوز این سوال را می پرسند که "متخصص پا چیست؟".

متخصص پا یک متخصص پزشکی است که به مشکلات مربوط به پا و ساق پا کمک می کند. ما می توانیم با عوارض ناشی از مسائل بهداشتی مانند دیابت مقابله کنیم و حتی آسیب های جزئی و عمده را درمان کنیم. مردم همچنین ما را پزشکان پا یا پزشکان پزشکی پا و همچنین متخصص کایروپود می نامند.

آیا متخصصین پا پزشک هستند؟

اگرچه یک متخصص پا یک پزشک است، اما آنها به دانشکده های پزشکی سنتی نمی روند. مدارس و انجمن های حرفه ای جداگانه ای برای متخصصین پا وجود دارد. پزشکان معمولاً پس از نام خود یک "MD" دارند که مخفف "پزشک پزشکی" است. ما "DPM" را در انتهای نام خود داریم. این مخفف "Doctor of Podiatric Medicine" است.

 

ما می‌توانیم جراحی انجام دهیم، استخوان‌های شکسته را بازنشانی کنیم، آزمایش‌های آزمایشگاهی یا اشعه ایکس را سفارش دهیم و حتی به استخوان‌های شکسته استراحت دهیم. ما کاملاً مجوز انجام این کار را داریم و اغلب در کنار سایر متخصصان که مشکلات پا و ساق پا را درمان می کنند کار می کنیم.

 

بیماری های رایجی که توسط متخصصین پا درمان می شود:

 با توجه به اینکه متخصصین پا از هر گروه سنی درمان می کنند، در اینجا برخی از شرایطی که آنها درمان می کنند آورده شده است:

  • رگ به رگ شدن و شکستگی: متخصصین پا اغلب با ورزشکاران کار می کنند و آنها را برای رگ به رگ شدن و شکستگی و نحوه اجتناب از آنها درمان می کنند. و همچنین به طور فعال در پزشکی ورزشی و درمان سایر مسائل مربوط به پا مشارکت دارند.
  • اختلالات ناخن: مراجعه به متخصص پا برای ناخن عفونی پا غیر معمول نیست. اینها می توانند ناشی از ناخن فرورفته یا قارچی باشند. در هر صورت، همیشه بهترین کار این است که فوراً توسط متخصص پا بررسی شود.
  • انگشت چکشی و بونیون: در مورد انگشت چکشی، فرد نمی تواند انگشت پا را به شیوه ای مناسب خم کند. از طرف دیگر، بونیون زمانی رخ می دهد که مفصل شست پا بزرگ شود یا از جای خود خارج شود. توجه داشته باشید که هم بونیون و هم انگشت چکشی مشکلات مربوط به استخوان های پا هستند.
  • آرتریت: آرتریت وضعیتی است که به دلیل ساییدگی، التهاب و تورم مفاصل فرد رخ می دهد. بسته به شدت آرتریت، متخصص پا داروها یا کفش های طبی را برای وضعیت بدن و همچنین فیزیوتراپی تجویز می کند. در مواقعی که درمان معمولی مفید نیست، می توان تحت عمل جراحی قرار گرفت.
  • دردهای رشد: سال های شکل گیری بسیار مهم هستند، زیرا این مرحله ای است که بدن شما پایه ساختاری خود را ایجاد می کند. بنابراین اگر کسی متوجه هر گونه بی نظمی در ساختار پای فرزندان خود شد، مانند قرار نداشتن انگشتان پا یا صافی کف پا، باید به متخصص پا مراجعه کند. آنها ممکن است یک ورزش خاص یا بریس یا حتی جراحی اصلاحی را توصیه کنند.
  • دیابت: دیابت ناشی از مدیریت نادرست هورمونی به نام انسولین در بدن است. انسولین ترکیبی است که توسط بدن تولید می شود تا قند را برای بدن تجزیه کند. یکی از عوارض دیابت آسیب عصبی و مشکل در رساندن خون اکسیژن به پاها است. این می تواند عوارض جدی ایجاد کند و حتی می تواند منجر به قطع پا شود. ملاقات با متخصص پا در مراحل اولیه بسیار مهم است، زیرا با کمک مناسب می توان از عوارض شدید جلوگیری کرد.
  • درد پاشنه پا: درد پاشنه معمولاً به دلیل تجمع کلسیم در پایین پاشنه پا ایجاد می شود که به عنوان خار پاشنه شناخته می شود. اینها به دلیل دویدن شدید، اضافه وزن یا پوشیدن کفش های نامناسب رخ می دهد. دلایل دیگری نیز وجود دارد که ممکن است با درد پاشنه پا مواجه شوید. فاشئیت کف پا یک دلیل شایع است و اساساً التهاب بافت همبند است که در امتداد ناحیه پایین پای شما قرار دارد. این به طور گسترده به دلیل کفش های غیر حمایتی و فعالیت های ورزشی شدید رخ می دهد. یکی دیگر از دلایل رایج برای درد پاشنه، «بیش از حد پرونی» است، که زمانی است که پای شما ممکن است هنگام راه رفتن به سمت داخل یا خارج خم شود. این معمولاً ورزشکاران را تحت تأثیر قرار می دهد. یکی دیگر از دلایل درد پاشنه پا، "تندینیت آشیل" است که باعث درد پشت پاشنه، جایی که تاندون است، می شود. متخصصین پا می توانند همه این مسائل را با طیف وسیعی از درمان ها درمان کنند. معمولاً، آنها شما را با داروهای OTC شروع می کنند. آنها حتی ممکن است درج های کفشی که به عنوان "Orthotics" شناخته می شوند را تجویز کنند. آنها حتی می توانند در شرایط سخت عمل جراحی انجام دهند.
  • مورتون نوروما: به دلیل مشکلات عصبی مربوط به استخوان های سوم و چهارم پای خود می توانید درد یا سوختگی را در پاهای خود تجربه کنید. حتی ممکن است احساس کنید که چیزی در کفش شما وجود دارد در حالی که وجود ندارد. این "نوروم مورتون" نامیده می شود و معمولاً در دوندگان دیده می شود. پوشیدن کفش های خیلی تنگ یا تحت تاثیر قرار گرفتن بیش از حد پرونیشن باعث بدتر شدن آن می شود. متخصصین پا برای رسیدگی به این موضوع به خوبی مجهز هستند و می توانند برای درد و التهاب واکسن تزریق کنند. آنها حتی می توانند ارتز مناسب (درج کفش) را برای شما پیدا کنند و برای برداشتن کامل آن جراحی انجام دهند.

چرا باید به متخصص پا مراجعه کرد؟

پاها اغلب نادیده گرفته می شوند، اما بسیار مهم هستند زیرا در طول زندگی از شما حمایت می کنند. آیا می دانستید که تا سن 50 سالگی، اکثر مردم تقریباً 120700 کیلومتر را پیاده روی می کردند؟ آیا می توانید استرس را برای یک عمر روی پاهای خود تصور کنید؟ پاها ساختارهای بسیار مهم و پیچیده ای هستند که از تاندون ها، رباط ها و استخوان ها تشکیل شده اند. همه این قسمت ها باید با دقت و هماهنگ کار کنند تا شما را در حال حرکت نگه دارند. به همین دلیل مهم است که از پاهای خود مراقبت کنید و در لحظه ای که متوجه شدید چیز عجیبی در راه است (جناسی در نظر گرفته شده!) به پزشک متخصص پا مراجعه کنید.

اگر با یکی از موارد زیر سر و کار دارید، از کلینیک پا نسخه وقت بگیرید:

  • تغییر رنگ/ناخن های پا ضخیم شده
  • بریدگی/ترک در پوست پاهای شما
  • زگیل و سایر رشدها
  • درد در پاهای شما
  • لایه برداری / پوسته ریزی در کف پا

اگرچه ممکن است این مسائل کوچک به نظر برسند، اما اغلب می توانند به مشکلات بسیار بزرگتری در آینده منجر شوند. متخصصان ما به خوبی مشکلات شما را بررسی می‌کنند و در تمام نیازهایتان به شما کمک می‌کنند، بنابراین دیگر نیازی به جستجوی آنلاین «پزشک پا در نزدیکی من» نباشید!