چه چیزی باعث درد در ناخن پا می شود؟ Featured

02 تیر

چه چیزی باعث درد در ناخن پا می شود؟

احساس درد در ناخن های پا بسیار رایج است. خواه این درد در ناخن پا در هنگام فشار دادن باشد، یا به سادگی یک درد کلی در ناخن پا باشد، هرگز نباید آن را نادیده بگیرید. درد در ناخن پا می تواند نشانه کوچکتری از یک مشکل بزرگتر باشد که نیاز به مراقبت فوری پزشکی دارد. متخصصین پا می‌توانند به ناخن‌های پا که درد می‌کنند نگاهی بیاندازند و علت اصلی این مشکل را تشخیص دهند و بر اساس آن درمان کنند.

هرگز نباید دردی را که احساس می‌کنید نادیده بگیرید، به‌خصوص اگر هنگام فشار دادن ناخن‌هایتان دردی را تجربه کنید. می تواند نشانه عفونت باشد. همیشه باید مراقبت مناسب از پا را انجام دهید و به طور منظم به متخصص پا مراجعه کنید تا از بیماری های جدی جلوگیری کنید. به خصوص اگر دیابت و سایر مشکلات گردش خون دارید، یک درد ساده در ناخن پا می تواند منجر به عفونت بدی شود و اگر برای مدت طولانی نادیده گرفته شود، حتی می تواند منجر به قطع عضو شود.

 

ما این مقاله را گردآوری کرده‌ایم تا به شما در درک علل شایع درد در ناخن‌های پا کمک کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر به ادامه مطلب بروید.

چرا در ناخن پا احساس درد می کنم؟

در اینجا چند دلیل احتمالی برای درد ناخن پا وجود دارد:

 

پارونیشیا:

پارونیشیا عفونتی است که پوست اطراف ناخن شما را تحت تاثیر قرار می دهد. اگرچه معمولاً روی ناخن های دست شما تأثیر می گذارد، اما می تواند ناخن های پا را نیز تحت تأثیر قرار دهد.

اگر از ضربه به ناخن پای خود رنج می برید یا ناخن فرورفته درمان نشده دارید، در معرض خطر ابتلا به پارونیشیا هستید. این مسائل باعث می شود که باکتری ها خیلی راحت وارد سیستم شما شوند و عفونت ایجاد کنند.

اغلب یک خیساندن ساده پا می تواند به کاهش درد و تورم کمک کند. اگر حتی پس از خیساندن مکرر پا علائم شما بدتر شد، اگر چرک یا عفونت مشاهده کردید، یا اگر از مشکلات سیستم ایمنی مانند دیابت رنج می برید، باید به پزشک خود مراجعه کنید و عفونت را تخلیه کنید.

با پارونیشیا، باید مراقب هرگونه نشانه ای از سلولیت باشید. این علائم می تواند شامل درد، قرمزی و گرمی پوست مملو از سلولیت باشد. این علائم می تواند یک عفونت باکتریایی جدی را ایجاد کند که به بافت اطراف منتقل می شود. اگر این علائم ظاهر شد، فوراً به پزشک خود مراجعه کنید و برای آنتی بیوتیک آماده باشید.

با افزایش شدت سلولیت، ممکن است رگه های قرمز روی پاهای خود، تب و حالت تهوع مشاهده کنید. اگر این اتفاق افتاد، باید مراقبت های پزشکی فوری دریافت کنید.

علائم:

  • درد در ناخن پا
  • گرمی در پوست و قرمزی
  • انگشت پا متورم
  • چرک
  • لرز
  • تب
  • حالت تهوع
  • ضربه به ناخن پا

ضربه به ناخن پا زمانی رخ می دهد که چیزی سنگین را روی پای خود بیاندازید، زمین بخورید، انگشت پا را ترک کنید، یا حتی کفشی را بپوشید که مناسب شما نیست. همچنین ممکن است در اثر ورزش ضربه به ناخن پا را تجربه کنید.

کبودی جزئی را تجربه خواهید کرد، اما خود به خود از بین خواهد رفت. مطمئن شوید که کفش‌های راحت بپوشید تا پاهای شما بهبود یافته و درد را کاهش دهد.

با این حال، اگر درد شما شدید است، به یک متخصص پا مراجعه کنید. آنها می توانند خون را از زیر ناخن آسیب دیده تخلیه کنند. هرگز این کار را در خانه انجام ندهید، زیرا ممکن است منجر به عفونت شدید شود.

در برخی از موارد ضربه به ناخن پا، ناخن پای شما ممکن است کاملاً بیفتد. ناخن در چند ماه آینده دوباره رشد خواهد کرد. در صورت بروز این اتفاق، مطمئن شوید که انگشت پا را همیشه خشک و تمیز نگه دارید. برای محافظت از ناحیه حساسی که معمولاً توسط ناخن پوشانده شده است، کفش بپوشید. از کفش هایی که به انگشتان پا فشار می آورند خودداری کنید.

برای مقابله با درد می توانید از مسکن های ضد درد استفاده کنید. مطمئن شوید که پای خود را بالا نگه دارید، زیرا این کار به کاهش تورم پا و انگشتان پا کمک می کند.

اگر همچنان از درد رنج می برید و تغییر رنگ دارید، یا اگر متوجه ناحیه تیره "رشد" زیر ناخن آلوده شدید، فوراً به پزشک مراجعه کنید تا تومور را رد کنید.

علائم:

  • کبودی قرمز مایل به سیاه زیر ناخن شما
  • فشار زیر ناخن
  • درد در ناخن پا
  • جدایی قابل مشاهده و مشخص از پوست و ناخن

اگرچه به آنها "ناخن هانگ" می گویند، اما در واقع ناخن نیستند. ناخن ها در واقع قطعات کوچکی از پوست هستند که گوشه ناخن شما را جدا می کنند. آنها بسیار رایج هستند و می توانند منجر به درد در ناخن پا شوند. آنها روی ناخن‌های دست شایع‌تر هستند اما می‌توانند انگشتان پا را نیز تحت تأثیر قرار دهند. برخی از علل رایج عبارتند از:

  • صابون هایی که پوست شما را تحریک می کنند
  • آب و هوای سرد
  • جویدن ناخن (برای انگشتان دست)
  • پوست خشک

مهم است که به یاد داشته باشید که هرگز نبایستی ناخن را پاره کنید، زیرا می تواند منجر به عفونت شود. همچنین ممکن است در برخی موارد ناخن های آویزان دچار خونریزی شوند.

عفونت قارچی:

عفونت های قارچی می توانند ناخن های پا یا پوست پا و انگشتان پا را تحت تاثیر قرار دهند. هنگامی که ناخن های شما را تحت تاثیر قرار می دهند، آنیکومیکوزیس نامیده می شود. وقتی روی پوست شما تاثیر می گذارد، ممکن است پای ورزشکار باشد.

اونیکومیکوزیس می تواند باعث تغییر رنگ و ضخیم شدن ناخن پای شما شود. همچنین ممکن است درد را تجربه کنید، به ویژه هنگامی که هنگام پوشیدن کفش به ناخن شما فشار وارد می شود.

معمولاً می‌توانید این عارضه را با لاک‌های دارویی که در اکثر داروخانه‌های نزدیک شما موجود است، درمان کنید. اگر متوجه شدید که علائم شما بدتر می شود یا از بین نمی رود، به یک متخصص پا مراجعه کنید و آنها می توانند داروی ضد قارچ مناسب را برای شما پیدا کنند!

علائم:

  • تغییر رنگ و ضخیم شدن ناخن
  • درد در ناخن پا
  • شکافتن ناخن
  • خارش یا درد پا یا انگشتان پا
  • لایه برداری پوست بین انگشتان پا
  • سرخی

درد در ناخن پا هنگام فشار دادن؟ ممکن است یک ناخن فرو رفته باشد!

شایع ترین علت درد در ناخن پا هنگام فشار دادن ناخن های زیر پا است. زمانی که پوستی که ناخن شما را احاطه کرده است، روی نوک آن رشد کند، ناخن زیر رشد می کند. وقتی ناخن‌های پای خود را کوتاه‌تر از حد نیاز کوتاه می‌کنید، یا کفش‌های خیلی تنگ می‌پوشید، خود را مستعد ناخن‌های فرورفته می‌کنید. زمانی که ناخن روییده پا درمان نشود، می تواند بسیار ناراحت کننده باشد و همچنین می تواند منجر به عفونت هایی مانند پارونیشیا شود.

اگر ناخن در حال رشد شما به طور قابل توجهی بد نیست و علائم عفونت (مانند تخلیه و گرما) را نشان نمی دهد، می توان آن را در خانه درمان کرد. پاهای خود را چند بار در روز در آب گرم خیس کنید، این کار به شما کمک می کند تا حساسیت و قرمزی را کاهش دهید.

برای تسکین خود در هنگام رشد ناخن، از داروهای ضد درد استفاده کنید و مطمئن شوید که کفش‌هایی را بپوشید که مناسب شما باشد، یعنی انگشتان پا را نیشگون نگیرید. این باعث می شود که ناخن شما نیز بهبود یابد.

اگر درمان های خانگی به شما کمک نکرد، به متخصص پا مراجعه کنید. آنها می توانند ناخن آسیب دیده را کوتاه کرده یا تا حدی بردارند. اگر متوجه شدید که ناخن فرورفته ساده شما در حال بدتر شدن است، فوراً به متخصص پا مراجعه کنید. اگر متوجه چرک، بوی نامطبوع و ترشح شدید، متوجه خواهید شد که بدتر است.

اگر به بیماری مانند دیابت مبتلا هستید، به محض اینکه متوجه ناخن فرورفته پا عفونی شدید، به پزشک یا متخصص پا مراجعه کنید. شما در معرض خطر ابتلا به عفونت شدید هستید.

علائم:

  • درد در ناخن پا و پوست اطراف آن
  • قرمزی اطراف ناخن
  • برآمدگی پر از مایع در لبه بستر ناخن شما

نتیجه:

اکنون که برخی از دلایل رایج درد ناخن‌های پای خود را می‌دانید، می‌توانید درد ناخن پای خود را به درستی شناسایی و درمان کنید. برای بهترین درمان اطفال پا در شهر، یک قرار ملاقات با کلینیک پا نسخه رزرو کنید.

لطفا با ما تماس بگیرید 02143682 یا هم اکنون با ما تماس بگیرید.