پنج آسیب رایج فوتبالی : Featured

03 ارديبهشت

بازی های فوتبال به فصل بازگشته است، و بسیاری از آنها مانند ورزشکاران مورد علاقه خود به رقابت می پردازند. با این حال، حتی باتجربه ترین ورزشکار نیز هر از گاهی با آسیب های رایج فوتبال مواجه می شود. راهنمای ما را برای کمک به شناسایی برخی از آسیب‌هایی که ممکن است رخ دهد و اینکه چگونه یک متخصص پزشکی ورزشی می‌تواند آنها را درمان کند، بررسی کنید.

همسترینگ:

همسترینگ شما عضله ای است که از بالای ساق تا پشت زانو امتداد دارد و به شما کمک می کند هنگام دویدن به سمت جلو حرکت کنید. هنگامی که این عضله پاره شود یا بیش از حد کشیده شود، می تواند باعث درد ناگهانی و شدید در پشت ران شما شود. به احتمال زیاد بیشترین درد را هنگام دویدن، بلند کردن پای خود یا هنگام کشش احساس خواهید کرد.

اگر علائم کشیدگی همسترینگ را تجربه می کنید، از وارد کردن وزن به پای خود اجتناب کنید. اطمینان حاصل کنید که در حالی که پای خود را بالا نگه داشته اید، استراحت کافی داشته باشید. یخ زدن دو تا سه بار در روز به مدت 30 دقیقه به کاهش تورم کمک می کند. همچنین می توانید برای کاهش تورم پای خود را در یک باند الاستیک بپیچید. برای تسکین درد، از مسکن هایی مانند ایبوپروفن استفاده کنید که برای آسیب های عضلانی توصیه می شود.

پیچ خوردگی مچ پا:

رگ به رگ شدن مچ پا یکی از شایع ترین آسیب ها در ورزش - و به خصوص آسیب فوتبال رایج است. رگ به رگ شدن مچ پا می تواند هر زمان که مچ پای خود را بچرخانید یا خارج از دامنه حرکتی خود خم شود، رخ دهد. این اغلب زمانی اتفاق می‌افتد که پای خود را با زاویه بد به زمین می‌آورید و آن را مجبور به پیچش می‌کنید.

دو نوع پیچ خوردگی وجود دارد: پیچ خوردگی ساده و پیچ خوردگی زیاد. یک پیچ خوردگی ساده اغلب با استراحت و یخ زدن مچ پا دو تا سه بار در روز بهبود می یابد. رگ به رگ شدن مچ پا شدیدتر است و توصیه می‌شود برای انجام درمان یا بریس یا چکمه به متخصص پزشکی ورزشی مراجعه کنید.

تاندونیت آشیل:

تاندونیت آشیل به افتخار قهرمان معروف جنگ یونانی نامگذاری شده است، اما بسیاری از ورزشکاران را نیز تحت تاثیر قرار می دهد! این آسیب تورم تاندون آشیل است که پاشنه پا را به ساق پا متصل می کند. این نوع آسیب ها اغلب زمانی ایجاد می شوند که بدون کشش کافی روی زمین می پرید. با این حال، برخی از افراد مستعد ابتلا به تاندونیت آشیل هستند، یعنی کسانی که کف پای صاف دارند، جایی که تمام کف پا با زمین تماس دارد. درد ناشی از تاندونیت آشیل اغلب خفیف تا متوسط ​​است و با استراحت کاهش می یابد.

پارگی آشیل آسیب بسیار شدیدتری است و شما باید برای درمان به دنبال یک متخصص طب ورزشی حرفه ای باشید. دردی که در حین پارگی تجربه می کنید شدیدتر و حادتر خواهد بود. همچنین برای وارد کردن وزن روی پای خود کار سختی خواهید داشت. یک پزشک ارتوپد حرفه ای می تواند شدت پارگی شما را تعیین کند و بهترین راه برای اینکه شما را روی پاهایتان بازگرداند.

پارگی منیسک:

بین استخوان های ران و ساق پا لایه ای از غضروف به نام منیسک قرار دارد که به بالش و تثبیت زانو کمک می کند. پارگی منیسک زمانی است که هر یک از منیسک ها به دلیل ضربه حاد یا انحطاط در طول زمان پاره می شوند.

از آنجایی که فوتبال شامل حرکت چرخشی زیادی برای جلوگیری از تکل است، پارگی مینیسک رایج است. بسیاری از بازیکنانی که پارگی مینیسک را تجربه می‌کنند، گزارش می‌دهند که در حین فعالیت، صدایی در زانو شنیده یا احساس می‌کنند. علائم شامل درد، سفتی و ناتوانی در گسترش زانوی خود تا دامنه کامل حرکت است.

اگر متوجه هر یک از علائم فوق شدید، بلافاصله بازی را متوقف کنید. برای تعیین میزان پارگی باید با یک درمانگر واجد شرایط قرار ملاقات بگذارید. در حالی که اکثر پارگی‌های منیسک با استراحت و یخ زدن زیاد بهبود می‌یابند، برخی آسیب‌های شدیدتر ممکن است نیاز به جراحی داشته باشند.

آسیب های رباط صلیبی قدامی :

در نهایت، آسیب های رباط صلیبی قدامی، که معمولا نامیده می شود، از شایع ترین آسیب های فوتبال است. ورزش‌های پرتأثیر، مانند فوتبال، جایی است که بیشتر شاهد این آسیب‌ها هستیم و شدت آن‌ها می‌تواند متفاوت باشد. آسیب ها بر اساس مقیاس یک تا سه درجه بندی می شوند:

  • رگ به رگ شدن درجه 1 زمانی است که رباط کمی کشیده می شود اما در غیر این صورت قادر به حمایت از زانو است.
  • رگ به رگ شدن درجه 2 زمانی است که رباط شل می شود. این اغلب پارگی جزئی نامیده می شود.
  • رگ به رگ شدن درجه 3 شدیدترین است و زمانی رخ می دهد که رباط به طور کامل جدا شود (این همان چیزی است که بیشتر طرفداران ورزش در مورد پارگی رباط صلیبی قدامیصحبت می کنند).
  • در موارد جزئی، آسیب ها را می توان بدون جراحی درمان کرد. با این حال، پارگی هایرباط صلیبی قدامی (به ویژه پارگی های درجه 3) برای ترمیم نیاز به جراحی دارند، که اغلب نیاز به بازسازی کامل دارند. اگر مشکوک به آسیب رباط صلیبی قدامی خود هستید، فوراً به دنبال درمان حرفه ای باشید.

آیا علائمی را تجربه می کنید که گمان می کنید ممکن است ناشی از یکی از آسیب های رایج فوتبال ذکر شده باشد؟با کلینیک نسخه. امروز یک قرار ملاقات بگذارید!

More in this category: « بریس چیست؟