۵نکته کلیدی تغذیه و تناسب اندام: Featured

26 مهر

آیا تابحال به سراغ رژیم غذایی و و ورزش رفته اید؟ بله قطعا به دنبالش رفته اید تغذیه و تناسب اندام موضوعی است که بسیاری از افراد به آن اهمیت می دهند به دلیل اینکه هرکس بخواهد تناسب اندام ایده آل خود را داشته باشد قبل از هرموضوعی باید تغذیه مناسب داشته باشد و در کنار آن ورزش و بدنسازی به عضلات از طریق وزنه زدن و تغذیه مناسب تاثیر می گذارد.بهترین روش برای .رسیدن به تناسب اندام انتخاب کارشناس تغذیه و تناسب اندام است

بدن ما به چه میزان کالری نیاز دارد؟

بهترین روش برای تعیین میزان کالری مورد نیاز شما این است که در هفته سه بار خود را وزن کنید و با استفاده از یک برنامه منظم کالری مصرف کنید و تغذیه مناسب داشته باشید .طبق دستورالعمل های رژیمی، میزان کالری متفاوتی را برای افراد توصیه می کند که از زنان به احتمال زیاد بین ۱۶۰۰ تا ۲۴۰۰ کالری در روز و مردان از ۲،۰۰۰ تا ۳۰۰۰ کالری نیاز دارند. با این حال، میزان کالری بستگی به سن، اندازه، قد، سبک زندگی، سلامت کلی و سطح فعالیت شخص دارد. مردها معمولا چون حجم عضلات بیشتری در بدن خود دارند و در نتیجه به طور متوسط به کالری بیشتری را مصرف می کنند.

حدود ۲۰ درصد از انرژی کالری مصرفی ما برای متابولیسم مغز استفاده می شود.بقیه در متابولیسم پایه، انرژی موردنیاز هنگام استراحت کردن، برای کارکردهایی مانند گردش خون، هضم و تنفس استفاده می شود.
زمانیکه کالری شماری می کنید می توانید مقدار نسبت پروتئین ها، کربوهیدرات ها و چربی های مصرفی تان را نیز معین کنید. پس باید توجه کرد ، درست ورزش کردن، رژیم غذایی  صحیح زیر نظر مشاوره تغذیه و تغذیه مناسب هم بخش مهمی از بدنسازی محسوب می شود. خوردن غذاهای مناسب در مقادیر مناسب، باعث تمرین، رشد و تقویت ماهیچه ها به کمک مواد مغذی می شود.


5 نکات کلیدی برای رسیدن به تناسب اندام ایده آل:

1-در هنگام ورزش کردن آب بنوشید بدن در هنگام ورزش بسیار تعریق می کنید و آب زیادی از دست می دهد و برای جبران آن حتما آب فراوان بنوشید.

2-حتما نیاز نیست به مدت طولانی ورزش کنید.انجام تمرینات ورزشی که سرعت کمتری دارند هم می توانند در تناسب اندام شما موثر باشند.

3-همیشه نیاز نیست غذاهای سالم رژیمی بخورید گاهی هم می توانید از غذاهای ناسالم استفاده کنید و البته نه در تمام روز بلکه در برخی از روزها که از یکنواختی رژیم غذایی خود خسته شده اید.

4- از برنامه رژیم غذایی دیگران استفاده نکنید و حتما تحت نظر مشاوره تغذیه و تناسب اندام باشد زیرا هر فردی خصوصیات و سبک زندگی خاص خود را دارد.

5-به عنوان تفریح به ورزش کردن نگاه کنید و از ورزش کردن لذت ببرید انجام ورزش هایی همچون پیلاتس، زومبا و حتی پینت بال می توانید انجام دهید.

پر استفاده ترین مواد غذایی برای تغذیه و  بدنسازی :

  • تخم مرغ
  • ماکارونی
  • سیب زمینی