براکی متاتارزی عارضه ی کوتاهی انگشت:

عارضه ی کوتاهی انگشت (براکی متاتارزی) وضعیتی است که در آن یکی از استخوان های جلوی پا به طور قابل توجهی کوتاه تر از بقیه است. که درمان آن توسط دکتر متخصص پا در کلینیک پا انجام می شود.این معمولا هر دو پا را درگیر می‌کند و اگرچه ممکن است هر یک از پنج متاتارس را درگیر کند، اما بیشتر متاتارس چهارم را درگیر می‌کند. اگر بیش از یک متاتارس و انگشت پا را درگیر کند، براکی متاپودی نامیده می شود. با نگاه کردن به پا، ممکن است به نظر برسد که انگشت درگیر، اغلب انگشت چهارم، خود کوتاهتر از انگشتان مجاور است. گاهی اوقات حتی ممکن است به نظر برسد که انگشت چهارم پا به سمت بالا بلند شده است و انگشتان مجاور گاهی اوقات زیر آنها را لمس می کند.

کلینیک پا|کوتاهی انگشت

چه چیزی باعث براکی متاتارزی (عارضه ی کوتاهی انگشت)می شود؟

عارضه ی کوتاهی انگشت زمانی رخ می دهد که استخوان متاتارس آسیب دیده به طور کامل رشد نکند یا صفحه رشد آن زودرس بسته شود. سایر متاتارس ها در اطراف آن به رشد خود ادامه می دهند و باعث کوتاهی انگشت پا می شوند. این می تواند یک بیماری مادرزادی باشد یا می تواند یک تغییر شکل اکتسابی به دنبال تروما، عفونت، تومور، تشعشع یا جراحی قبلی باشد. شیوع براکی متاتارزی در زنان بسیار بیشتر از مردان است، به نسبت 25:1. معمولاً در اوایل کودکی در طول رشد استخوان مشاهده می شود و تشخیص آن توسط دکتر متخصص پا در کلینیک پا به راحتی با اشعه ایکس تأیید می شود.

در مورد براکی متاتارزی(عارضه ی کوتاهی انگشت) چه می توان کرد؟

بیماران مبتلا کوتاهی انگشت اغلب با درد و مشکل در پوشیدن کفش همراه هستند. اغلب درد و بدشکلی ممکن است روی راه رفتن و فعالیت‌ها تأثیر بگذارد، بدون اینکه به تأثیر روانی منفی بسیاری بر ظاهر پا اشاره کنیم. اغلب این مشکلات با رشد و تکامل پا پیشرونده هستند. در مورد اکثر ناهنجاری های پا، گزینه های محافظه کارانه و جراحی وجود دارد. مراقبت های محافظه کارانه شامل قرار دادن پنجه برجسته و برجسته با کفش های جعبه ای راحت، پهن و بلند است. بیمار همچنین ممکن است از فعالیت هایی که باعث تشدید مشکل و تشدید علائم می شود اجتناب کند.

پیوند استخوان:

این یک تکنیک یک مرحله ای است که در آن با بریدن استخوان متاتارس و پرت کردن حواس آن به طول مناسب، فضایی در متاتارس ایجاد می شود. سپس یک پیوند استخوان ساختاری در فضا قرار داده می شود. با این حال، محدودیتی برای استفاده از یک پیوند و در نتیجه رسیدن به طول با این روش وجود دارد. به طور معمول، از یک صفحه و پیچ برای نگه داشتن متاتارس و پیوند در محل بهبودی استخوان استفاده می شود. پس از جراحی، بیمار اغلب به مدت 8 هفته یا تا زمانی که پیوند استخوان به اندازه کافی ترکیب یا التیام یابد، وزن را تحمل نمی کند تا بتواند تحمل وزن محافظت شده را در یک بوت نوع بادامک واکر آغاز کند. ما اغلب از استخوان پای خود بیمار (پاشنه پا) استفاده می کنیم. این روش ممکن است زمانی مورد استفاده قرار گیرد که متاتارس درگیر بسیار کوتاه نباشد.

تثبیت خارجی:

کلینیک پا|درمان کوتاهی انگشت
این روش جراحی جایی است که استخوان درگیر با استفاده از تکنیکی استخوان یا استئووژنز/کالوتازیس و استئودیستراکشن استخوان درگیر بریده می‌شود و سپس به طول کشیده می‌شود. جراح برش و برش کوچکی از متاتارس درگیر ایجاد می‌کند تا جریان خون موضعی حفظ شود. سپس یک مینی فیکساتور خارجی (پین ها و گیره های قابل تنظیم، خارجی) اعمال می شود. پس از جراحی در حدود 7 روز بیمار به تدریج مهره ای را روی دستگاه می چرخاند (روزانه) بدون درد و به آرامی استخوان متاتارس را بلندر تر می کند. افزایش طول حدود 1 میلی متر در روز رخ می دهد تا زمانی که طول مورد نظر به دست آید. این معمولاً بر اساس مقدار طول مورد نیاز حدود 4-6 هفته طول می کشد. سپس مینی فیکساتور خارجی در جای خود رها می شود و استخوان تازه ایجاد شده بهبود می یابد. این روند با اشعه ایکس در مطب دنبال می شود. مرحله آخر برداشتن مینی فیکساتور خارجی است که اغلب در مطب انجام می شود و همچنین بدون درد است. قبل از برداشتن مینی فیکساتور خارجی، بیمار اغلب وزن خود را در یک کفش پیاده روی تحمل می کند.
مشاوره آنلاین
درمان به کمک ارایه اطلاعات به بیمار جدید ترین و کم هزینه ترین راه جهت ارتقای سطح سلامت و افزایش کیفیت زندگی افراد است.ما اینجا هستیم تا به شما در شناخت مشکلات و اختلالات اصلی ترین اندام حرکتی بدن به شما خدمات مشاوره کارشناسان مرکز پاپزشکی را ارائه دهیم.

مشاوره با ما

درمان به کمک ارایه اطلاعات به بیمار جدید ترین و کم هزینه ترین راه جهت ارتقای سطح سلامت و افزایش کیفیت زندگی افراد است. در اطلاعات درمانی آگاهی های لازم پیرامون وضعیت فعلی و راه کار های درمان و پیشگیری از بروز مجدد رخداد پاتولوژیک به بیمار آموزش داده شده و خود اوست که نقش محوری را در اصلاح وضعیت خود ایفا می کند.

لطفا پیج اینستاگرام ما را دنبال کنید.

noskheh.jpg
آدرس مرکز :<br> تهران،خیابان ملاصدرا<br>ابتدای شیرازی شمالی،<br>شماره 154
آدرس مرکز :
تهران،خیابان ملاصدرا
ابتدای شیرازی شمالی،
شماره 154
ساعات کاری مرکز :<br>  8 صبح تا 8 شب <br>
ساعات کاری مرکز :
8 صبح تا 8 شب