با این روش تعویض لگن، درد خود را تسکین دهید Featured

12 تیر

هنگامی که یک آسیب یا بیماری بر عملکرد طبیعی مفصل ران تأثیر می گذارد، می تواند منجر به درد و محدودیت حرکتی شود. چندین روش تعویض مفصل ران می تواند درد شما را تسکین دهد و عملکرد مفصل ران را بازیابی کند. بیاموزید که تعویض مفصل ران چیست و انواع درمان هایی که یک متخصص مفصل ران برای انجام حرکات روزمره بدون درد به شما ارائه می دهد را بیاموزید.

تعویض مفصل ران چیست؟

تعویض مفصل ران - یا آرتروپلاستی - یک روش جراحی است که در آن قسمت‌های بیمار مفصل ران برداشته شده و با قطعات مصنوعی به نام پروتز جایگزین می‌شود. این قطعات شبیه به عملکرد یک لگن معمولی هستند و می توانند از پلاستیک، فلز، سرامیک یا ترکیبی از این مواد ساخته شوند. هدف از جراحی تعویض مفصل ران بهبود عملکرد مفصل ران و بهبود تحرک با تسکین درد است.

 

شایع ترین دلیلی که افراد برای تعویض مفصل ران انجام می دهند، فرسودگی مفصل ران به دلیل آرتروز است. سایر شرایط مانند آرتریت روماتوئید، نکروز آواسکولار و تومورهای استخوان نیز ممکن است منجر به شکستگی مفصل ران و نیاز به جراحی تعویض مفصل ران شود. علاوه بر این، ورزشکارانی که در فعالیت‌های پرتأثیر (مانند دویدن یا ورزش‌های تماسی) شرکت می‌کنند، بیشتر مستعد ابتلا به انحطاط مفصل ران هستند و جایگزینی مفصل ران را به بهترین گزینه درمانی تبدیل می‌کند.

آیا نیاز به جراحی دارید؟

اگر ناراحتی لگن دارید، ممکن است پزشک شما را تشویق کند که گزینه‌های جایگزین را قبل از پیشنهاد جایگزینی لگن امتحان کنید. این جایگزین ها شامل مسکن ها، حفظ وزن سالم، ورزش یا تزریق استروئید به مفصل ران می باشد. اگر دردی دارید که به شرح زیر است، ممکن است بخواهید جراحی را در نظر بگیرید:

  • با پیاده روی بدتر می شود
  • علیرغم مصرف داروهای مسکن ادامه دارد
  • خواب شما را مختل می کند
  • بر توانایی شما در بالا یا پایین رفتن از پله ها تأثیر می گذارد
  • بلند شدن از حالت نشسته را دشوار می کند.

به خاطر داشته باشید که مفاصل جایگزین در نهایت فرسوده می‌شوند، بنابراین هر چه جوان‌تر باشید هنگام جراحی، احتمال بیشتری وجود دارد که در آینده به جراحی دیگری نیاز داشته باشید.

درمان تعویض مفصل ران:

تعویض مفصل ران یکی از رایج ترین درمان هایی است که توسط جراحان ارتوپد انجام می شود.پزشکان ما در کلینیک نسخه، ما در رویکردهای کم تهاجمی خلفی و مستقیم قدامی برای تعویض مفصل ران تخصص داریم. رایج ترین روش، آرتروپلاستی کامل مفصل ران است. این شامل جایگزینی مفصل ران فرسوده یا آسیب دیده پس از شکستگی لگن یا به دلیل آرتروز است.

 

در طول جراحی، بخش های فرسوده یا آسیب دیده باسن با ایمپلنت مصنوعی جایگزین می شود. سوکت با یک بخش پلاستیکی بادوام جایگزین شده است که ممکن است شامل یک پوسته فلزی تیتانیوم باشد. سپس سر استخوان ران برداشته می شود و با یک توپ ساخته شده از آلیاژ فلز یا سرامیک جایگزین می شود. توپ جدید به یک ساقه فلزی که در بالای استخوان ران وارد می شود، متصل می شود.

سرعت بهبودی شما پس از جراحی تعویض مفصل ران به عوامل مختلفی از جمله سلامت کلی و سطح تناسب اندام قبل از عمل بستگی دارد. برای بسیاری از افراد، بسیاری از بهبودی آنها در چند ماه اول پس از جراحی اتفاق می افتد. به خاطر داشته باشید که با قوی‌تر شدن و فعال‌تر شدن شما در طول زمان، مسیر بهبودی کامل ادامه می‌یابد.

 

اگر مدت‌ها با درد لگن دست و پنجه نرم کرده‌اید یا به تازگی متوجه تغییر در عملکرد لگن شده‌اید، چندین روش تعویض مفصل ران می‌تواند به شما کمک کند سبک زندگی بدون درد را سریع‌تر از سر بگیرید.  "مرکز نسخه مراقبت های ارتوپدی سطح بالایی را برای هر گونه نگرانی که ممکن است داشته باشید ارائه می دهد.

تلفن رزرو 02143682