پارگی لابرال چیست و چگونه درمان می شود؟ Featured

11 مرداد

آیا هنگام بلند کردن اجسام سنگین شانه شما گیر می کند یا قفل می شود؟ ممکن است علائم پارگی لابرال را تجربه کنید. درک اینکه پارگی لابرال چیست و انواع درمان هایی که متخصص شانه ارائه می دهد می تواند به شما کمک کند تا بدون نگرانی در مورد درد شانه در مسیر انجام کارهای روزمره خود باشید.

پارگی لابرال شانه چیست؟

لابروم قطعه ای از غضروف است که مفصل گوی و کاسه شانه را می پوشاند. هنگامی که این بافت لاستیکی پاره می شود، به آن پارگی لابرال می گویند. در حالی که ورزشکاران بیشتر مستعد پارگی لابرال هستند، هر کسی که ضربه به شانه خود را تجربه کند نیز در معرض خطر است.

دو نوع آسیب لابرال رایج است: پارگی اسلپ (لابروم فوقانی از قدامی به خلفی) و پارگی بانکارت. پارگی اسلپ در جایی رخ می دهد که تاندون دوسر بازو به شانه در جلوی بازو متصل می شود. از سوی دیگر، پارگی بانکارت معمولاً با دررفتگی شانه در بیماران جوان‌تر اتفاق می‌افتد و می‌تواند منجر به بی‌ثباتی قدامی یا خلفی استخوان بازو شود.

علائم پارگی لابرال:

پارگی‌های لابرال می‌توانند بسیار دردناک باشند و اغلب به صورت احساسی مانند گرفتگی، قفل شدن، ترکیدن یا ساییدگی مفصل شانه توصیف می‌شوند. سایر علائمی که پارگی لابرال معمولاً تجربه می‌کند عبارتند از احساس بی‌ثباتی در شانه، کاهش دامنه حرکتی و از دست دادن قدرت - درد در شب یا هنگام انجام فعالیت‌های روزانه نیز اغلب گزارش می‌شود.

در حالی که این وضعیت معمولاً در نتیجه سایر آسیب‌های شانه مانند دررفتگی، آسیب‌های روتاتور کاف و پارگی تاندون‌های دوسر بازو رخ می‌دهد، برخی از دلایل خاص پارگی لابرال مرتبط با ورزش عبارتند از:

  • افتادن روی بازوی دراز شده
  • ضربه مستقیم به شانه
  • یک ضربه شدید هنگام رسیدن به بالای سر
  • کشش ناگهانی روی بازو

با این حال، برخی از پارگی های لابرال نتیجه فرسودگی لابروم است که به طور طبیعی در طول زمان رخ می دهد. در بیماران مسن تر، ساییدگی یا پارگی لابروم می تواند به عنوان یک روند طبیعی پیری دیده شود. این با آسیب های حاد در ورزشکاران و افراد جوان متفاوت است.

اگر فکر می کنید که علائم پارگی لابرال را تجربه می کنید، متخصص شانه شما شانه شما را معاینه می کند تا دامنه حرکتی، ثبات و سطح درد شما را ارزیابی کند. آنها همچنین ممکن است برای تعیین اینکه آیا آسیب های دیگر باعث درد شما شده اند، عکس اشعه ایکس را درخواست کنند.

گزینه های درمان پارگی لابرال:

پارگی های لابرال معمولاً با استراحت، داروهای بدون نسخه و فیزیوتراپی درمان می شوند. در بیشتر موارد، روش های غیرجراحی در تسکین علائم و بهبود رباط های آسیب دیده موثر است.

با این حال، اگر این روش ها ناکافی باشند، متخصص شانه شما ممکن است جراحی را توصیه کند. پزشکان اغلب پارگی های لابرال را با آرتروسکوپی ترمیم می کنند. این روش کم تهاجمی شامل ایجاد یک برش کوچک در شانه است تا به یک دوربین کوچک اجازه دهد تصاویری از مفصل را بگیرد. سپس جراح شما در صورت لزوم لابروم شما را اصلاح، ترمیم یا مجدداً وصل می کند.

انتظار داشته باشید که پس از جراحی یک ماه یا بیشتر در بند بمانید. هنگامی که تورم فروکش کرد، ممکن است با کمک یک فیزیوتراپیست دوباره شانه خود را حرکت دهید. به خاطر داشته باشید که ممکن است تا دو ماه طول بکشد تا لابروم شما به طور کامل بهبود یابد و دو ماه دیگر نیز برای ایجاد همان قدرتی که قبل از آسیب داشتید، طول بکشد.

پارگی لابرال شانه اغلب دردناک است و می تواند باعث کاهش حرکت مفصل شود. درک اینکه پارگی لابرال چیست و گزینه های درمانی شما می تواند به شما کمک کند سبک زندگی بدون درد را سریعتر از سر بگیرید. "مراکز تعالی" ما درمان ارتوپدی سطح بالایی را برای هر گونه نگرانی از شانه که ممکن است داشته باشید، همه در یک مکان ارائه می دهد. برای شروع سفر درمانی خود، امروز با یکی از مراکز کلینیک نسخه در تهران قرار ملاقات بگذارید.

رزرو نوبت:43682-021